Thursday, June 10, 2010

102武漢 · Tak Boleh Putus Asa!



memang menyedihkan hati apabila mendapati saya tidak dapat berkomunikasi dengan lancar apabila menggunakan Bahasa English. macam mana saya hendak berjuang di luar sana pada hakikatnya saya tidak menguasai bahasa yang penting ni :((

ooo........ nampaknya Bahasa Malaysia saya pun sudah jatuh tahapnya :(

Korean saya lagi tak perlu cakap. apabila sudah habis peperiksaan, saya terus pulangkan semua yang saya tahu kepada cikgu ><

akhir kata, (panjang cakap "kesimpulannya" merupakan kata hubung yang paling tak ada tahap, oleh itu saya gunakan "akhir kata". ada nampak macam lebih hebat tak?)
kalau saya hanya tau Bahasa Cina, nampaknya memang tak cukup. ada apa-apa jalan yang boleh saya meningkatkan bahasa lain saya?


saya mulai daripada menonton video CNN setiap hari.


10 comments:

阿和 said...

saya suka article ini^^

Trip said...

please consider for people who had B5 in BM for UEC.

terk said...

waste lots of time to read this article.....eye pain!!

YOGHURT said...

yh: terima kasih akan sokonganmu :)

yang: 我看著文章就是B5的水準,你看得懂的 :P

terk:>.< i was training you all! how can we all forgot BM????

harppie said...

阮嘎汝功,功咀但博,夏咀但博,夸咀但博,do e sai料。
(翻译:我跟你讲,讲多点,写多点,看多点,就可以了。)
拿hp101就可以了。哈哈
虽然我拿过,英文还是很差。哈哈。
但是我觉得有一定的帮助。
课本我借你~

yenfong said...

tambahkan minyak la!!
Bahasa melayu saya juga tak boleh tahan~~

YOGHURT said...

siaup: nasib baik kamu ada kasih translate :P

yanpong: hahaha, kamu memang mengelikan hati saya ^^

Steven Gerrard said...

Bahasa Melayu kamu memang hebat....haha

isaac@yong said...

terime kasih kepada Tuhan,
karanna saya masih faham apa yang kamu tulis.

sudah lama tak ada baca bahasa malayu,kita tak boleh lupanya,ini bahasa malaysia juga!

shaowei said...

你的马来文造诣不错高,我都忘了有kesimpulannya这个东西。。。哈哈哈